İş

Yapay zeka destekli yerelleştirme nasıl katkıda bulunur?

Yapay zeka çevirisi, yerelleştirme süreçlerini düzene sokmak ve kolaylaştırmak isteyen şirketler için çok etkili bir araç olarak öne çıkıyor.

Çeviri ve yerelleştirme, örnek gibi görünse de farklı amaçlara hizmet eden iki farklı unsurdur. Bu süreçler bir arada çalıştığında iş dünyasında verimli sonuçlar alınmaktadır. Bu noktada yapay zeka çeviri aracı DeepL; yerelleştirme sürecini kolaylaştırmak ve hızlandırmak için değerli bir araç olarak kendini geliştirmektedir.

Çeviri, bir metnin bir dilden başka bir dile aktarılmasıdır. Yerelleştirme çevirinin ötesindedir; Aktarıldığı dili kültürel, gramer ve yapısal ihtiyaçlarına göre uyarlamayı amaçlayan daha kapsamlı bir süreç olarak tanımlanmaktadır. Burada çeviri sadece bir adımdır. Ardından, metni yerel ihtiyaçlara göre uyarlamak; dil ve kültür inceliklerini göz önünde bulundurması ve bölge insanına hitap edecek şekilde uyarlanması gerekiyor. Özetle çeviri, daha uzun ve daha karmaşık yerelleştirme sürecinin ayrılmaz bir modülüdür ve iki kavram birlikte çok iyi çalışır. Özellikle yapay zeka çevirisi kullanıldığında.

Yapay zeka çevirisi, anında sonuç sağlayan otomatik bir makine öğrenimi sürecidir. Surat ifadeleri ve doğrulukları sayesinde AI çeviri araçları, yerelleştirme sürecine çok sorunsuz bir şekilde uyum sağlar ve hatta iş akışlarını düzene koymak ve üretkenliği artırmak için kullanılabilir.

İş dünyasında yapay zeka destekli yerelleştirme

Yerelleştirme, günümüzde iş dünyasının en değerli unsurlarından biri haline geldi. Bu sayede global kuruluşlar, hedef kitlelerini kendi ana dillerinde karşılayabilmekte ve onların kültürel tercihleri ​​doğrultusunda iş ve hizmetler sunabilmektedir. Bağımsız araştırma şirketi CSA Research tarafından yayınlanan sonuçlara göre, internetten alışveriş yapanların yüzde 76’sı kendi dillerinde bilgi içeren eserleri satın almayı tercih ediyor. Bire bir araştırmaya göre, bu kümenin yüzde 75’i kendi dillerinde müşteri hizmetlerine sahip olmanın tekrar satın alma olasılığını artırdığını söylüyor.

Bu nedenle yeni pazarlara ulaşmak ve müşteri memnuniyetini artırmak isteyen kuruluşlar için yerelleştirme; Müşterileri ile kendi ana dillerinde, en rahat oldukları yerde buluşmalarını sağlar. Bu konuda DeepL, kullandığı yapay zeka ve makine öğrenimi yetenekleri ile yerelleştirme süreçlerinde güçlendirme sağlar.

Konuyla ilgili DeepL Kurucusu ve CEO’su Jaroslaw Kutylowskisöz konusu: “Yapay zeka destekli yerelleştirme, şirketlerin küresel başarısını yeni bir düzeye taşıma yolunda önemli bir adım olarak ortaya çıkıyor. Modern şirketler için planlı ve uygulanan bir iş stratejisi olan yerelleştirme, potansiyel kitleye alakalı içerik sağlayarak rekabet avantajı elde etmelerini ve gelirlerini artırmalarını sağlıyor.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu