Ekonomi

Ankara’daki zirvede e-İhracatın geleceği konuşuldu

Ticaret Bakanlığı himayesinde düzenlenen “Ankara e-İhracat Zirvesi”ne katılan elektronik ticaret firmaları, e-ihracata yönelik hedeflerini paylaştı.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri’nin organizasyonuyla ATO Congresium’da düzenlenen “Ankara e-İhracat Zirvesi” kapsamında “E-İhracatta Pazar Yerlerinin ve Çoklu Kanalların Önemi” başlıklı panel gerçekleştirildi. OAIB).

Trendyol Küme İcra Kurulu Başkanı (CEO) Fazilet İnan, ülkelerinde başarılı olan e-ticaret firmalarının sınırların ötesinde sonuçlar elde edebildiğini, bu alandaki başarılarının da ülkenin satıcılarından ve lojistik avantajından kaynaklandığını anlattı.

Sattıkları ürünlerin yüzde 80’inin Türkiye’de üretildiğini belirterek, bu ürünleri önce yurt içinde ve daha sonra yurtdışında sattıklarını ve ürün seçimlerini yurtdışında tek bir tıklamayla açabileceklerini belirtti.

İnan, hedeflerine ilişkin ise, “Bakanlığımızın hedeflerine paralel olarak önümüzdeki yıl 2 milyar dolar, 2026 yılı için ise 10 milyar dolarlık e-ihracat hedefi belirledik.” söz konusu.

İnan, bölgesinde en kaliteli üretimi yapan ülkenin Türkiye olduğuna dikkati çekerek, şöyle konuştu:

“Geçen yıl Almanya’dan sonra mayıs ayında Azerbaycan’a da eser satışına başladık. 2 ay önce Körfez ülkelerine de eser satışına başladık. Arapça platformumuzla 6 ülkeye yayıldık. Şu anda günde yaklaşık 300 bin eser gönderiyoruz. Bunlar Bugüne kadar yurt dışına 37 milyon eser gönderdik. “Bugüne kadar satıcılarımızın 51 bini mikro ihracat yaptı, bunların 42 bini hayatlarında ilk kez Türkiye dışına satış yaptı. Bu sayının 300 bine çıkabileceğini düşünüyoruz.”

“İhracat amaçlı çalışıyoruz”

Hepsiburada CEO’su Nilhan Önal Gökçetekin, firma olarak 400 bine yakın satıcı yetiştirdiklerini, 5 milyon kişiye dolaylı istihdam sağladıklarını ve Türkiye’nin ihracat hedeflerine ulaşması için çalıştıklarını vurguladı.

Türkiye’nin ihracatını artırmak için uzun vadeli planlar yaptıklarını belirten Gökçetekin, Kovid-19 salgını döneminde Çin ve Hindistan merkezli bir sistemin çalışmadığına dikkat çekerek, e-ihracatta en önemli unsurun lojistik olduğunu vurguladı. Türkiye’nin bu anlamda dünyanın en şanslı ülkesi olduğunu belirten Gökçetekin, şirket olarak ödeme çözümleri sunduklarını ve lojistik yatırımları hayata geçirdiklerini anlattı.

Azerbaycan’a açıldıklarını ve Balkanlar’da ortaklıklar kurduklarını belirten Gökçetekin, “Önümüzdeki yıldan itibaren Türk ürünlerini Balkanlar’a tanıtacağız, Orta Doğu’da da ortaklıklar kurduk. Dolayısıyla Türkiye’nin bu konuda belirlediği hedefler de var. 2024-2025 çok doğru, önceliğimiz Türkiye.” söz konusu.

Türk ürünlerinin kaliteli olduğunu ve bu nedenle yurt dışında tercih edildiğini belirten Gökçetekin, ürünlerin iyi bir pazarlama ve lojistik kabiliyetiyle yurt dışına ulaştırılacağını da sözlerine ekledi.

“E-ticarette satılabilecek her şey Türkiye’de üretiliyor”

PttAVM.com Genel Müdürü Hakan Çevikoğlu da e-ihracat ve e-ticaretin Türkiye’de dinamik bir sektör olduğunu söyledi. Yurt dışında “Türk malı” algısının iyi olduğunu ve bunun satışlara olumlu yansıdığını kaydeden Çevikoğlu, e-ticaret için satılabilecek her şeyin Türkiye’de üretildiğini belirtti.

“12 ülkede faaliyetlerimize devam ediyoruz”

LC Waikiki CEO’su Ömer Barbaros da şirketin yurt içi ve yurt dışı operasyonlarının farklı olduğunu belirterek, e-ticaretin yaklaşık yüzde 80’inin yurt içinde yapıldığını söyledi. Barbaros, yatırım iştahını azalttığı için diğer pazar yerlerinden (online satış platformlarından) çıktıklarını belirtti.

Yurt dışında yaklaşık 12 ülkede faaliyetlerini sürdürdüklerini bildiren Barbaros, ticaret hacimlerinin artmaya devam ettiğini anlattı.

Barbaros, diğer firmalardan örnek aldıkları pek çok şeyin olduğunu ve öğrenmeye devam ettiklerini belirtti.

Anadolu Kümesi Kurumsal İlişkiler, Bağlantı ve Sürdürülebilirlik Lideri Atilla Yerlikaya da e-ticarette rekabetin çok olduğunu, marka değeri yaratmanın önemli olduğunu, e-ticarette Türkiye’nin yolunun açık olduğunu sözlerine ekledi.

“Yapay zeka kullanarak geri dönüş oranlarını düşürüyoruz”

“E-İhracat Politikaları Paydaş Paneli”nde firmaların e-ihracata yönelik çalışmaları hakkında bilgi verildi.

Modanisa Üst Yöneticisi Sami Hoş, “Hem ekosistemden hem de Bakanlığımızdan çok destek aldık ve bu destek hala devam ediyor.” söz konusu. Hoş, yüzde 85’i ihracat olmak üzere yaklaşık 600 kişilik grupla 6 milyar liranın üzerinde ciro elde ettiklerini belirtti.

Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Kovid-19 salgınıyla birlikte dijital altyapının ilerlemesinin hızlandığına dikkat çekerek, “Yurt içinde tecrübesi olan firmalarımızı ve markalarımızı desteklerle yurt dışına da götürebiliriz” dedi. . Geleneksel iş yapış şekli ile online yaptığımız işler birbirini tamamlar. Birbirine rakip değildir. Doğru bir stok “Yönetimi gereklidir. Aynı zamanda müşterinin hayatına konfor katmak gerekir. Yapay zekayı kullanarak geri dönüş oranlarını da düşürüyoruz.” dedi.

MegaMerchant Üst Yöneticisi Yaman Alpata, bir e-ihracat konsorsiyum şirketi olduklarını ve Türkiye’deki markaların yurt dışına sorunsuz ulaşabilmesi için hukuki, lojistik ve finansal altyapı hizmetleri sunduklarını açıkladı. Alpata, Alibaba gibi yerli ve milli bir e-ihracat pazaryeri kurmanın kendilerinin “Kızıl Elma”sı olduğunu belirtti.

THY Kargo AŞ Genel Müdürü Enes Yılmaz da hava kargo taşımacılığıyla birlikte e-ticaretin payının arttığını, geçen yıl bu oranın yüzde 20’ye ulaştığını söyledi. Avrupa’nın en büyük kargo tesisine sahip olduklarını belirten Yılmaz, “E-İhracatta lojistik çok önemli ve faydalı. E-İhracatı desteklemeyi görev olarak görüyoruz. Tüm paydaşlarımızla mümkün olduğunca yakın iletişim halindeyiz ve Kazandığımız avantajları e-ihracatçılarımıza yansıtmak için de çalışmaya devam edeceğiz.” “Birçok pazarı e-ihracat için erişilebilir hale getirmek istiyoruz. E-İhracatı desteklemek, KOBİ’leri, esnafı, hatta ev kadınlarını desteklemek anlamına geliyor. Bunu milli bir sorun olarak görüyoruz.” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu